czwartek, 11 maja 2017

Zupa Tajska z krewetką tygrysią ,mlekiem kokosowym z curry z dodatkiem Tajskiej bazylii i truskawki


zupa tajska
ViolaPassion




Następna inna zupa .
To że wymyślam i rzucam się z kuchni na kuchnię (z Tajskiej na Hinduską  z Hinduskiej na Włoską itp) To tylko dlatego że ja i moja rodzina lubimy se jeść.
A ja ciekawa jestem nowych smaków .
Nie zawsze wychodzi tak jak bym chciała ,czasem moje eksperymenty ida do kosza,ale wszytko co dobre trafia tu na bloga , a zreszta  dań dumam co poszło nie tak .

Czarny makaron
ViolaPassion

Prawda że wygląda dobrze???
Naprawdę smakuje jeszcze lepiej ;-)
Ta zupa jest również ekspresowa w ciągu 20 minut możemy przenieść sie na daleki wschód bez wychodzenia z domu .


Składniki:2-3 talerze 

1 filet z piersi kurczaka pokrojona w grubsza kostkę
2 garście krewetek tygrysich (dużych) -mogą być mrożone
1 marchew obrana i pokrojona cienko w paski
1 cebula pokrojona szeroko w księżyce
3 ząbki czosnku (przeciśnięty nożem)
3 czubate łyżki grzybów mun
1 papryczka chilli pokrojona drobno
1 garść słodkiego groszku
3 truskawki pokrojone na 4-6 części
2 łyżki soku z limonki
2 łyżki masła
3 listki tajskiej bazylii
2 garście czarnego makaronu - może być zwykły ryżowy
1 litr bulionu kurczęcego
3 łyżki mielonego suszonego  imbiru (po raz pierwszy dałam w proszku poniewaz nie miałam w domu świeżego )
100 ml mleka kokosowego z dodatkiem curry -kupicie w dobrych marketach taki gotowy produkt.

Sposób:
Skrapiamy kurczaka i krewetki sokiem z limonki
W garnuszku rozpuszczamy masło dodajemy kurczaka i smażymy często mieszając .
Następnie dodajemy marchew ,cebulę, czosnek ,papryczkę ,groszek. i mieszamy.
Po upływie dosłownie 4 minutek zalewamy wszystko bulionem dodajemy imbir ,grzyby mun i krewetki.
Makaron gotujemy według przepisu .
Następnie dodajemy mleko kokosowe i gotujemy  pod przykryciem 5-7 minut. Dodajemy bazylię.
W między czasie hartujemy makaron wykładamy na talerz zalewając gorącą zupą.
Posypujemy truskawkami
Prawda że nie ma tu nic skomplikowanego?
Jedynym utrudnieniem może być ilość i jakość składników a nie sztuka gotowania takiej pysznej zupy.
Smacznego





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania