piątek, 2 czerwca 2017

Skrzydełka KFC-Hot Wings



HOT WINGS
ViolaPassion




Któż z nas nie zna tego pysznego wynalazku ludzkości?
Dzisiaj mało kto .
Moje ulubione danie z KFC ale....
No właśnie ale.
Ostatnio byłam z mężem pierwszy raz może od 2 lat  ,jak dziecko cieszyłam się że wszamię swoje ulubione  Hot Wings-y
I się rozczarowałam.
Były tak tłuste że  nie dało się jeść ,ciemne (poprzez stary olej ) noi najgorsze co mogło się przytrafić znalazłam piórko !!!!
I dla mnie było dość.

Postanowiłam zrobić je sama ,i już robić będę je częściej dla swojej rodziny .
Dzieciakom zrobiłam łagodniejsze , a nam bardzo Hot.
Sprawdzałam kilka przepisów szczerze byłam nastawiona jakoś na nie.
Myślałam że się nie uda że to kit i że na pewno KFC ma swoja specjalna opatentowana panierkę
Ale nie !!!
Naprawdę można to odtworzyć w warunkach domowych .
Jest jednak rzecz która przykula moja uwagę surowe skrzydła czy udka  gotowe w 10-15 min moim zdaniem to się nie uda , jeśli są grube będą surowe przy kości.
10 czy 15 ???
Przecież to 5 minut smażenia dodatkowego na głębokim tłuszczu
Niektórzy blogerzy wsadzają po usmażeniu jeszcze do piekarnika ale juz sprzedaje wam swój prosty patent.
Używamy skrzydełek gotowanych .
Nie dość że możemy mieć zupę na obiad  w moim przypadku był to rosół to następstwem naszych czarów mamy drugie danie.
Tak powstało moje danie , nie miałam co zrobić juz z ugotowanym drobiem




Składniki 6-8 osób
około 1 kg skrzydełek
około 1/2 łyżki soli
1 łyżka pieprzu cayenne -wedle uznania
3-4 łyzki słodkiej papryki

Składniki na ciasto:
1 jajo
1/4 łyżeczki soli
1 łyżki  czerwonej słodkiej papryki
1/2 łyżki cayenne
1/3 szklanki mleka
1/2 mąki pszennej plus duża ilość do samego panierowania
olej do smażenia

Skrzydełka myjemy ,oczyszczamy z resztek piór,wosku .
Odcinamy "lotki" (czyli obojczyki)
Gotujemy tak jak zawsze na bulion/zupę.
Dzięki tej metodzie szybciej usmażymy je w oleju i pozbawimy skrzydełek tłuszczu bo znaczna jego część zostanie w bulionie ;-)
To nie są Hot Wings-y wersji Fit! bo będziemy smażyc ,ale zawsze to juz coś.
Ostudzone skrzydła przekrajmy na dwie części.


Robimy marynatę :
sól,pieprz cayenne,papryka i pieprz łączymy i posypujemy skrzydełka w misce nacieramy energicznie tak by pokryć je przyprawami.
odstawiamy na kilka chwil.

Robimy ciasto;
Jajko,papryka ,pieprz cayenne łączymy za pomocą miksera dodajemy mleko i mąkę miksujemy kilka chwil do czasu aż pokaża nam się pęcherzyki powietrza (ciasto musi być napowietrzone)
Następnie możemy wstawić frytkownicę ,bądz głęboki garnek z podwójnym dnem ,rozgrzewamy olej.
Szybko maczamy każdy kawałek kurczaka w cieście i obtaczamy w mące
Do mąki użyłam zwykłej reklamówki nasypałam mąkę i zatopiłam kilka kawałków naraz wystarczy przytrzymać reklamówkę i potrząsnąć kilka razy wtedy ładnie pokryje się nam mąką i pojedynczo za pomocą szczypiec jedno skrzydło po drugim wsadzamy bezpośrednio do rozgrzanego oleju.
Nie smażymy 10-20 minut wystarczy kilka minutek gdy zarumienia się na piękny złoty kolor
Smacznego

To danie polecam z fryteczkami i różnymi dipami.
U nas był sos czosnkowy,sos chilli,sos serowy ,i tzw sos czerwony .




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania